sowie

Akcje ekologiczne, ekologia w Wałbrzychu i okolicach. Dbaj o środowisko naturalne.

Ostatnio komentowane
Publikowane na tym serwisie komentarze są tylko i wyłącznie osobistymi opiniami użytkowników. Serwis nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za ich treść. Użytkownik jest świadomy, iż w komentarzach nie może znaleźć się treść zabroniona przez prawo.
Ekologiczny konkurs dla nauczycieli
2011-03-29 18:22

Ministerstwo Środowiska zaprasza nauczycieli do udziału w ogólnopolskim konkursie na najlepszy scenariusz lekcji w szkole ponadgimnazjalnej z wykorzystaniem elementów edukacji dla zrównoważonego rozwoju. Ministerstwo Środowiska zaprasza nauczycieli do udziału w ogólnopolskim konkursie na najlepszy scenariusz lekcji w szkole ponadgimnazjalnej z wykorzystaniem elementów edukacji dla zrównoważonego rozwoju.

Czym jest zrównoważony rozwój? To pojęcie wciąż nowe w Polsce, choć narodziło się już w latach 80. Koncepcja zrównoważonego rozwoju zwraca uwagę na to, że wszystkie kraje powinny rozwijać się w taki sposób, aby odpowiadać na potrzeby obywateli, a jednocześnie nie utrudniać rozwoju przyszłych pokoleń (np. poprzez niszczenie środowiska lub nadmierną eksploatację zasobów).

Ida zrównoważonego rozwoju zwraca uwagę na zależność pomiędzy społeczeństwem, gospodarką a środowiskiem; podkreśla, że rozwój jednej z tych trzech sfer nie może odbywać się kosztem innej. Dlatego planując rozwój gospodarczy powinniśmy kierować się potrzebami ludzi i środowiska, a polityka ochrony środowiska powinna brać pod uwagę konieczność rozwoju gospodarczego i realizacji potrzeb społecznych.



Ponieważ temat zrównoważonego rozwoju jest mało znany w polskiej szkole, warto go przybliżyć uczniom. Dlaczego? Za poruszeniem tego zagadnienia przemawia nie tylko fakt, że jest ono umieszczone w nowej podstawie programowej. Zrozumienie przez uczniów zależności między trzema ważnym aspektami - społeczeństwem, gospodarką i środowiskiem - pozwoli im na lepsze rozumienie informacji docierających do nich z mediów, takich jak wpływ gospodarki energetycznej na środowisko. A to z kolei umożliwi uczniom dokonywanie bardziej świadomych decyzji w życiu codziennym, np. w kwestii konsumpcji czy preferowanych środków transportu.

Ministerstwo Środowiska zachęca nauczycieli do przygotowania autorskich lekcji w szkołach ponadgimnazjalnych, które wzbogacą tradycyjny program nauczania o trzy aspekty zrównoważonego rozwoju: środowisko naturalne, gospodarkę i społeczeństwo. Konkurs jest otwarty dla wszystkich nauczycieli, warunkiem jest jednak przygotowanie zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych.

Wybór tematu należy do Państwa. Wśród tematów może się znaleźć, na przykład: sprawiedliwy handel, ochrona zagrożonych gatunków, równy dostęp do edukacji. Możliwości jest znacznie więcej.

W ramach konkursu przewidziane są atrakcyjne nagrody pieniężne (pierwsza nagroda to 3 tys. zł). Dodatkowo, nagrodzone i wyróżnione prace zostaną zaprezentowane w postaci publikacji elektronicznej na portalu internetowym Ministerstwa Środowiska.

Szczegółowe informacje o konkursie i jego regulamin znajdą Państwo na stronie www.mos.gov.pl/konkurs_scenariusze.

Scenariusz wraz z formularzem zgłoszeniowym prosimy przesłać w wersji elektronicznej na adres e-mail: konkurs@ceo.org.pl w terminie do 29 kwietnia 2011 r.

Koordynatorem konkursu jest Centrum Edukacji Obywatelskiej. Szczegółowych informacji udzielamy pod numerem telefonu: (22) 622-32-39, wew. 121; pytania prosimy kierować również na adres e-mail: konkurs@ceo.org.pl

Konkurs organizowany jest pod honorowym patronatem Ośrodka Rozwoju Edukacji

 

 

 

 

źródło: swiebodzice.pl/ekoedukacja



Wróć
dodaj komentarz | Komentarze: